MGF /TF woun't start
Startprobleme ?
See also: Anlasser Austauch / Change of the Starter -Motor

Engine starting troubles almost relate to:

See below what problem I had

 

Letztens, auf der Suche nach einem Fehler mit dem Leerlauf.
Ich schaue so in den Motorraum und finde, dass die Litzen zum ECU Stecker doch viel zu stramm ohne Zugentlastung aus dem Kabelbaum herauskommen.
Also zog ich mal den Kabelbaum etwas höher. Da war auch eine lose Kabelschelle. Wo die wohl hingehört ?
Es war nichts zu sehen.
Als ich dann das Auto wieder in die Garage fahren wollte:
Böse Überraschung:
Hinten tat sich garnichts mehr. Das musste ja nun ursächlich mit meinem Zug am Kabelbaum zusammenhängen. Also ging ich auf die Suche

Recently, while looking for another failure with the idle at my MGF...
I have a look into the enginebay and found the wiring harness to the ECU connector very short. The lower wires where pulled tight . I pulled the whole loom upwards for about one inch. I saw a loose cable strap and thought: where in haven does it belong to. Nothing could be seen.
When I later went to drive the car back into the garage, ....
Bad surprise, it didn't start any more.
Nothing could be heard from the rear. No solenoid click, no main relay click. Nothing.
Anyway, the failure reason must have relation with my pulling at the harness.
So I searched for the failure on the next day.

Da unten ist am ECU Haltewinkel ein Loch für den Niet am Kabelbinder.

Found the hole in the ECU bracket for the cable strap.

Der abgezogene Stecker zeigt keinerlei Korrosion im ECU Stecker. Die Kontakte sind sogar vergoldet.

Pulled off the ECU connector and had anither look to the spade connector surface and appearance of any corrosion.
There's nothing. well coated contacts (look like shining gold surface)

ECU-Winkel, 2 Schrauben oben lösen und den Winkel nach innen klappen.
Siehe da !! Der untere Stecker des Hauptrelais ist garnicht mehr eingesteckt *trotz Abzugsicherung*

Removing the ECU bracket by undoing two upper bolts and move it inwards.
That's it !!
The lower Main Relay connector is disconnected.

Hier das gleiche in besserer Auflösung

Look at it in higher resolution.

Und von ganz nah.

nearer

Noch näher. Der Stecker nun richtig eingerastet.

nearest, with re-connected plug

Den Niet vom Kabelbinder wieder in die Haltebohrung drücken. Vorher etwas Hammerite gegen den Rost aufgestrichen.

Push the rivet of the cable strap back into the hole. I applied some Hammerite for rust protection, though.

So geht er rein

Getting in this way.

 

Den Winkel wieder anschrauben.
Problem gelöst.
Beim Starten hört man nun wieder das Hauptrelais schalten, die Benzinpumpe surrt, und der Anlasser geht auch wieder.

Bolt back the ECU bracket.
Problem solved.
While starting you hear again the click from the main relay, the fuel pump noise and at last the starter motor.

Find the connector wiring here

back or to my MGF home site www.mgfcar.de


© 2003 - 2012 Dieter Koennecke

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